1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19

Wycieczka Czechy – Praga - Adrspach

Łukasz Ciesielski włącz .

W dniach od 19 do 22 września 2023 roku mieliśmy przyjemność wraz z PŚDS Gostynin oraz DPS Brwilno podróżować do Czech . Rano zebraliśmy się, by wyruszyć w kilkugodzinną podróż autokarową do stolicy naszych sąsiadów – Pragi. W naszej podróży towarzyszył nam przewodnik Tomasz Marek. Praga urzekła nas wspaniałymi zabytkami i przepięknymi widokami.

Zwiedzanie Pragi zaczęliśmy od Zamku na Hradczanach, potem powędrowaliśmy do Ogrodów Królewskich. Następnie pośpieszyliśmy na Stare Miasto po którym udaliśmy się na Most Karola. Po pełnym wrażeń dniu udaliśmy się na zasłużony odpoczynek do ****hotelu ,,Amedia”.

Trzeci dzień naszego pobytu w Pradze rozpoczęliśmy od Muzeum Miniatur, poprzez Katedrę Św. Wita. Następnie spacerowaliśmy Złotą Uliczką z której dotarliśmy na Rynek Staromiejski na którym znajdował się Praski Zegar Astronomiczny. Na trasie naszego spaceru znalazła się bogata żydowska dzielnica z charakterystycznymi synagogami, ratuszem oraz cmentarzem. Na wszystkich największe wrażenie zrobił dwugodzinny rejs statkiem po Wełtawie połączony z przepysznym bufetem, muzyką i tańcem. Niezwykle ekscytującą atrakcją był przejazd metrem

W drodze powrotnej odwiedziliśmy Skalne Miasto Adrspach, po którym spacerowaliśmy pomiędzy fantastycznymi formami skalnymi. Dodatkową atrakcją rezerwatu był wodospad i szmaragdowe jezioro.

Pomimo zmęczenia oraz oszołomienia natłokiem wrażeń uważamy, iż wycieczka była bardzo udana. Czekamy na kolejne podróże w nieznane...