1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19

Wycieczka Sopot – Gdańsk 2022

Łukasz Ciesielski włącz .

W poniedziałek 10.10.2022 z samego rana, wśród promieni jesiennego słońca, wyruszyliśmy w kierunku Morza Bałtyckiego, by poznać historię i zabytki popularnych kurortów nad Zatoką Gdańską – Sopotu i Gdańska. Naszą eskapadę po Trójmieście rozpoczęliśmy w Sopocie nazywanym letnią stolicą Polski. Piękna plaża przyciąga nawet jesienną rzesze turystów zachwyconych niepowtarzalnym klimatem miasta oraz najdłuższym w Europie drewnianym molo, z którego rozciąga się niebywały widok. Pan przewodnik przybliżył nam historię miasta, zaprosił na spacer reprezentacyjną ulicą zwaną potocznie „Monciakiem”, pokazał „Krzywy Domek”. Dalej przejechaliśmy do Gdańska, gdzie odwiedziliśmy m.in. Fontanę Neptuna, Największy na świeci ceglany gotycki Kościół – Bazylikę Mariacką, Ratusz Główny, Bazylikę św. Brygidy, a w niej Bursztynowy Ołtarz oraz Dwór Artusa – jeden z najbardziej reprezentacyjnych zabytków położonych przy tzw. Trakcie Królewskim. Po obiedzie, wycieczkę uprzyjemnił nam rejs statkiem, „Czarna Perła”, z którego rozciągał się widok na port i stocznię oraz historyczne Westerplatte. W drodze powrotnej na pokładzie rozbrzmiewała na żywo muzyka. Przepiękne jesienne słońce towarzyszyło nam do końca dnia. Zmęczeni, ale zachwyceni walorami naszego kraju wróciliśmy do codziennych obowiązków.